Tuesday 25 May 2021

Drame familiale foarte familiare

De ce acest blog cu acest titlu? 

Ha! 

Permite-mi să subliniez care și cum, mai întâi. 

Ce diferență este între familiar și familial
Care-i varianta corectă? 

Familiar și familial sunt cuvinte (forme) corecte asemănătoare, dar cu înțeles diferit. Paronime adică. 

Familial = referitor la familie 

Familiar = bine cunoscut, obișnuit, apropiat etc. 

Țin să precizez că eu și gramatica limbii române nu suntem prietene. Deloc. 
Eu o găsesc complicată iar ea nu mă place din reflex. 

Nici eu nu m-aș plăcea dacă aș fi în locul gramaticii. Dar asta-i o altă mâncare de pește. 
Ce vreau să spun este că nu pot și nu vreau să dau lecții limba română, când eu însămi am mare nevoie. 
Explicația paronimelor de mai sus se găsește în orice dicționar (tipărit sau electronic = online). 

De ce acest titlu? 

Pentru că există incredibil de multe drame (tragedii) în familii pe care le cunoaștem și cu care suntem „obișnuiți”. 
  • Copiii oropsiți 
  • Bătrâni maltratați 
  • Bolnavi neglijați 
  • Femei abuzate fizic și torturate emoțional 
  • Bărbați călcați în picioare 
  • Surori pizmuite 
  • Frați criticați 
  • Oameni cu înclinații sexuale diferite de ale altora discriminați 
  • etc. 
Unele drame însă sunt mai puțin cunoscute. 
Subiecte tabu. 

De ce acest blog? 

Pentru că foarte multe persoane nu au cu cine vorbi despre aceste drame familiale mult prea familiare. 
Unora le este teamă, altora rușine iar cei mai mulți nu sunt înțeleși. 


Femeie desenata care plange




Invit pe toată lumea îndurerată să-și descarce sufletul aici cu încredere totală, în anonimat. 
Fără frică. 
Fără rușine. 
Cinstit, dar fără ură. Vă rog. Ura nu ajută pe nimeni. 

Știu că sunt multe forumuri online pentru asta și blog ăsta este doar o altă pagină, o oportunitate în plus să te „răcorești”, urlându-ți suferința creată de membri ai familiei, prieteni, vecini, familiari.... 

Rog cititorii care doresc să comenteze, să nu atace, să nu acuze și să nu condamne pe cei care găsesc puterea și curajul să-și expună deschis dramele familiale, mai toate extrem de familiare multora dintre noi.

Orice comentariu ofensiv, vulgar și răutăcios va fi respins. 

Cum lași un comentariu? 



Poți, de asemenea, să-mi scrii în privat. Există un formular de contact pe undeva pe blog. Caută-l. 

Fotografie de pe Pixabay


No comments:

Post a Comment

Te invit la terapia sufletului: dacă durerea te copleșește, nu ezita să o împărtășești.
Aici, vocea ta contează și sentimentele tale sunt importante.
Nu voi permite nimănui să te judece.
Respectul este legea oamenilor buni.
Spunându-ți povestea, îți eliberezi spiritul.
Comentariile tale pot aduce lumină în viața altora.
Îți mulțumesc pentru încredere.

Povestiri adevărate: Minți criminale și frați care distrug intenționat

Publicând o postare despre gaslighting și alte tehnici de manipulare pe blogul https://ceestiaziaidecisieri.blogspot.com , mi-am amintit de ...